Kako ustvarjati vsebine za ‘dolgočasno’ panogo?

Ljubljana, 23. 8. 2016

Kolikokrat ste se med pisanjem določene vsebine (naj bo to članek, blog, oglas ali kateri koli drugi prispevek) vprašali, ali bo to sploh komu zanimivo. Je napisana vsebina nekaj, kar bo pritegnilo skupino, ki jo nagovarjate. Resnica je, da če se še tako zelo potrudite za svojo objavo, bo kar 40 % vsebine splavala po vodi oz. bo ostala neopažena.

To še ne pomeni, da je bitka izgubljena, 60% vsebine je še vedno opažene. A vseeno, kaj je razlog, da ljudje prenehajo z branjem po dobri polovici, kaj jih odvrne od našega sporočila? En razlog je zagotovo piščev slog, ali je ta zabaven ali pa povsem brezoseben. Drugi, zelo pomemben razlog pa je stopnja ‘dolgočasnosti’ panoge. Če menite, da je vaša panoga med tistimi, ki kar spodbuja dremež, vam navajamo nekaj namigov, kako jo popestriti:

tobi

  • Bodite jasni in direktni

Podajajte le informacije, ki so najbolj nujne za razumevanje. Balast povzroča le zmedo in posamezniku otežuje izluščiti bistvo. Zato npr. na oglasu ne podajajte kopico vsebin, še vedno drži pravilo, da slika pove več kot tisoč besed. Razlagajte z vizuali, videi, infografikami, GIF-i … Nagovarjajte točno določeno skupino in pri tem ne bodite generični. Izpostavite točno določen problem in nanj ponudite dobro rešitev.

  • Pripovedujte zgodbo

Pišite na podoben način, kot govorite. Uporabljajte enostavne besede, saj gredo hitreje v uho in spomin. Ne otežujte razumevanja vašega slogana ali vsebine, saj to ne bo višalo stopnjo vaše profesionalnosti, če za tem stoji ta namen. Vaša naracija naj bo naravna in preprosta, ponudite jim preproste odgovore na še tako težko rešljiva vprašanja.

  • Sprostite jih

Smeh je pol zdravja, zato ne varčujte s šalami. Spoznajte svojo ciljno skupino in njihove navade, tako boste lažje postali njihov zabavni in izobraževalni prijatelj. Naj imajo ljudje občutek, da si lahko ob branju/gledanju vašega oglasa spočijejo od vsakdanjega stresa. Naj branje ne bo napor (tudi oblikovno).

  • Vsakdanje življenje:

Za težje razumljive teme uporabljajte primere iz vsakdanjega življenja ali pa ambasadorje, s katerimi se posameznik lažje poistoveti. Če govorimo o črni luknji, bo tema veliko bolj zanimiva, če jo razlaga Morgan Freeman, kot čeo njej beremo v znanstvenem članku.

  • Izobražujte jih

Ciljna skupina ceni, če jim poleg prodajnih vsebin ponudimo tudi izobraževalne. Redno jim ponujajte zanimive tutoriale, ki jim olajšajo razumevanje vašega posla.

Kljub vsemu pa vaše ciljne skupine ne podcenjujte. Če ste podjetje, ki izdeluje tehnološko zahteven končen proizvod in ga želi predstaviti ozki ciljni skupini iste stroke, ne potrebujete poljudnega jezika komuniciranja, saj je žargon jasen. Bolj kot poznate svoje občinstvo, bolj kakovostna je lahko komunikacija.