Hitra rast marketinških tehnologij

Ljubljana, 27. 1. 2015

V začetku januarja je bila objavljena krajina oz. slika marketinških tehnologij za leto 2015. Število ponudnikov omenjenih tehnologij se je v primerjavi z lanskim letom podvojilo, kar je dokaz, da ta industrija iz leta v leto bliskovito raste. Letošnja krajina nakazuje na dva glavna trenda: rast novih in krepitev moči starih tehnologij. Ta trend botruje temu, da svet postaja vse bolj digitalen, potrošniki pa imajo nadzor nad vsemi informacijami ter dostop do najrazličnejših vsebin.

Krajina marketinških tehnologij zajema šest ključnih področij:

martec_landscape_sections_300

  • Marketing Experiences: To področje zajema vsa orodja, ki jih oglaševalci in tržniki uporabljajo v interakciji s strankami. Tu govorimo o SEO, oglaševanju, emailingu, družbenih medijih itd.
  • Marketing Operations: če se prejšnje področje nanaša na to, kakšno izkušnjo ponujamo uporabniku, se to področje osredotoča na tisto, kar uporabnik ne opazi, vendar je vseeno ključno za brezhibno delovanje  storitve, ki mu jo ponujamo. To področje zajema upravljanje marketinških virov, ki podpirajo vse načrtovane aktivnosti in njihovo učinkovitost. Sem spada tudi analitika in DAM (Digital Asses Marketing).
  • Marketing Middleware: tudi slednje uporabnikom ni vidno, podpira pa operacijske sisteme, da skupaj delujejo bolj učinkovito (upravljanje označb, CDP, DMP, API storitve …).
  • Marketing Backbone Platforms: to so platforme, ki podpirajo večino izkušenjskih in operacijskih sistemov (CRM, WMC, email marketing …).
  • Infrastructure Services: omogočajo nam zbiranje in upravljanje velikih količin podatkov, računalništvo v oblakih …
  • Internet Services: zadnji sklop vključuje vsa tista orodja na spletu, ki najbolj vplivajo na uporabnika. Sem spadajo vse platforme, ki jih dnevno uporabljamo in o njih razmišljamo (Facebook, Google, Twitter …)

Grafični prikaz marketinških tehnologij pa skupaj zaokrožijo štiri ključne ugotovitve. Prva je, da je marketing nedvomno postal prava tehnološko podprta disciplina. Druga, da je količina vseh orodij dokaz, kako hitro se marketinška disciplina razvija. Tretja nakazuje, da je marketinška tehnologija zelo heterogena in ponuja široko paleto izdelkov. Četrta, da ima marketing s pomočjo zgoraj navedenih orodij zelo svetlo prihodnost in lahko hitro a postopoma razvije svoj tehnološki potencial.

marketing_technology_jan2015