Katero družbeno omrežje je primerno za vaš posel

Ljubljana, 30. 1. 2015

»Če nisi prisoten v družbenih omrežjih, ne obstajaš,« je poved, ki dnevno pripotuje do naših ušes. Tega se vse bolj zavedajo tudi podjetja, zato se mrzlično odločajo o prisotnosti na najrazličnejših platformah. Seveda je priporočljivo, da se pojavimo na več kot le enem družbenem omrežju, nikakor pa ni potrebno, da smo povsod. Dejstvo je, da ne dosežemo svoje ciljne skupine povsod enako in nam tako skozi prste polzita le čas in denar, učinka pa ni od nikoder. Poglavitno je, da se pred vstopom na družbeno omrežje dobro prepričamo, kaj je naš cilj in kje bomo kar najbolje nagovorili našo targetirano skupino, brez da bi nas ta prezrla, hkrati pa bomo oplemenitili naš posel.

V nadaljevanju so navedena najpogosteje uporabljena družbena omrežja, pri vsakem pa je predstavljeno, kakšne cilje lahko s svojo blagovno znamko tam tudi dosežemo.

what-business-should-know-about-SEO-and-social-media

facebook-logo

Še vedno najbolj priljubljeno družbeno omrežje.

Ima 1.3 milijarde aktivnih uporabnikov.

V primerjavi s preostalimi platformami je demografsko najbolj enakomerno porazdeljen.

Facebook je platforma, s katero najlažje gradimo prepoznavnost svoje blagovne znamke. Če je vaš brand nov na tržišču, se prisotnosti na Facebooku ne morete ogniti. Targetiranje s Facebook oglasi je popolnoma spremenilo percepcijo spletnega oglaševanja. Uporabniki v svojih profilih navajajo veliko osebnih podatkov (starost, zaposlitev, prostočasne dejavnosti …) in to zelo olajša doseg naše ciljne skupine.  Pri pripravi objav pa so pomembni naslednji napotki. Facebook objava, ki vsebuje fotografijo, generira mnogo več pozornosti kot le besedilo. Največ odziva s strani uporabnikov je konec delovnega tedna, več učinka pa imajo čim krajša besedila ter sporočila, ki vsebujejo vprašanje.

Logo_twitter_wordmark_1000

Po številu uporabnikov je ta platforma četrta po vrsti.

Redni uporabniki Twitterja objavljajo pogosteje v primerjavi z uporabniki drugih platform.

V primerjavi z drugimi platformami uporabniki Twitterja pogosteje sledijo blagovnim znamkam. Hkrati jih ves čas zanima, kaj se dogaja z zvezdniki in glasbeniki, katerim sledijo. Vsebine aktivno objavlja le dobra polovica uporabnikov. Primeren je za ponujanje nagradnih iger in posebnih ponudb. V ospredju naj ne bo le vaš produkt, ki ste ga pravkar lansirali na tržišče, temveč posebne ponudbe, ki ste jih pripravili za vaše privržence. Twitter je vrsta omrežja, ki je v pomoč in-the-moment akcijam, saj je tu odzivnost največja. Ponuja nam brezplačno adremo sledilcev, ki so zvesti in želijo komunicirati z blagovno znamko ena-na-ena.

instragram-logo

Instagram je po številu uporabnikov 5 po vrsti, na lestvici predanosti uporabnikov pa 2 po vrsti.

Dnevno prisotnih in aktivnih uporabnikov je dve tretjini.

Na Instagram sodi posel, ki je ‘image-friendly’, saj se vse vrti le okrog fotografij (restavracije in hrana, oblačila, moda, arhitektura, tehnologija, licenčne športne vadbe …). Starost najbolj zvestih uporabnikov se giblje med 18 in 29 let, zato je tej ciljni skupini potrebno prilagoditi naš produkt, ki ga želimo prodati.  Več kot boste v fotografijo (objavo) vložili truda, večja je možnost viralnosti vaše objave. Instagram omogoča tudi nagradne igre in različna foto tekmovanja za vaše privržence. Ob fotografijah nikar ne smemo pozabiti dodati hashtagov (#), ki so iskalni ključ do naše objave.

pinterest_logo-1

Tretje najbolj priljubljeno družbeno omrežje.

V večini ga uporabljajo ženske.

Pinterest je platforma, ki ima najvišji ROI (Return On Investment) za podjetja, ki s svojimi produkti ciljajo na izbrano demografsko vrsto. Dve tretjini uporabnikov na Pinterestu išče navdih in izdelke za nakup (na Facebooku je takšnih le 17%). Primeren je za spletno prodajo (nakit, obutev, oblačila, dekoracija …), uporabnik pa bo na Pin boardu našel neskončno idej. Nekdo, ki išče zamisli za npr. noč čarovnic, mu bo Pinterestov algoritem prikazal vaš izdelek, če vsebuje katero izmed iskalnih besed, zato je skorajda nemogoče, da ostanete nevidni. Primeren je za modo, fotografijo, nakit, DIY …

LinkedinLogoTransparent

‘Poklicno’ družbeno omrežje.

Uvršča se med platforme z najstarejšimi uporabniki.

Trije dominantni sektorji na platformi so visoka tehnologija, finance in proizvodna panoga.

Če pogledamo pogostost obiskovanja družbenega omrežja, ga dnevno obišče le dobra desetina uporabnikov. Slednji najpogosteje preverjajo, kako uspeva njihovim poslovnim partnerjem, kje so prosta delovna mesta in občasno povečujejo svoj krog poslovnih povezav. LinkedIn ni najbolj primerna platforma za prodajanje naših produktov, saj uporabnikom ne prinaša enakega faktorja ‘zabave’ kot preostala družbena omrežja. Njegov namen je, da pokrije karierno področje in uporabniki to tudi pričakujejo. Je izvrsten za head hunterje, saj so o svojem kariernem napredku uporabniki zelo iskreni, obenem pa nam omogoča širiti poslovna poznanstva.

Google+_new_logo

Uporablja ga pretežno moška populacija – večina teh prihaja iz tehničnega sektorja.

Povprečna starost uporabnika je 30.

Google+ je primeren za deljenje vsebin, povsem kompatibilen je z Youtube kanalom ter funkcijami Google Hangouts, Circlec in Communities. Vse našteto lahko našemu brandu gradi prepoznavnostcontent marketing pa postane zelo enostaven. Tu uspeva posel predvsem tehnološkemu in inženirskemu sektorju, svoje vrline pa lahko dobro izpostavijo tudi posamezniki iz sveta marketinga. Top tri blagovne znamke na Google+ so Android, Mashable in Chrome.